Bert Muller Grootkeuken
Ruim 125 jaar passie en vakmanschap; een familiebedrijf met een bewogen geschiedenis.
U bevindt zich hier: Over Bert Muller
Gebruiksartikelen en onderhoudsproducten bestellen?
BERT MULLER GROOTKEUKEN
In 1898 wordt Bert Muller opgericht in Amsterdam. De specialist op het gebied van de gedekte tafel en koffiemachines groeit al snel uit tot één van de toonaangevende bedrijven op het gebied van horeca en grootkeukeninrichtingen.
Roerige tijden
In de jaren ’80 van de vorige eeuw verhuist het bedrijf naar Hoofddorp, waar het wordt overgenomen door de familie de Zeeuw. Zij verkopen het op hun beurt door aan Gastronoom, het toenmalige grootverbruik onderdeel van SHV/Makro. Hier wordt het bedrijf opgesplitst in twee specialismen: grootkeukentechniek en assortiment hotelbenodigdheden. Beide takken hebben een eigen specialisme en samen met de serviceafdeling worden alle activiteiten ondergebracht in één bedrijf: advies, levering en plaatsing, service en onderhoud.
Rond de eeuwwisseling wordt Gastronoom verkocht aan Ahold en verandert Bert Muller in een werkmaatschappij binnen het nieuw gevormde Deli-XL. Al snel blijkt dat de project- en serviceafdeling van Bert Muller niet passen binnen de doelstellingen van de Deli-XL groep. Daarom wordt een en ander afgesplitst en verkocht.
Op eigen benen
Veranderende marktomstandigheden en aandacht voor de gastvrijheid beleving in de zorg zijn voor familiebedrijf Bert Muller reden om het eigen specialisme verder vorm te geven en te ontwikkelen. Doordat internet een steeds grotere rol gaat spelen als het gaat om oriëntatie op en de aankoop van apparatuur liggen hier volop kansen voor het bedrijf als het gaat om service en ondersteuning. Juist het onafhankelijk zijn is hierbij belangrijk. De specialisten van Bert Muller willen de gebruiker de grootste keuze bieden tegen de beste prijs, ondersteund met uitmuntende service en dienstverlening.
Deze kwaliteit heeft een eerlijke prijs en dat betekent dat de specialisten van Bert Muller kwaliteit gedreven zijn, zonder de realiteit uit het oog te verliezen. Dat maakt dat we vaak de minder voor de hand liggende keuzes maken die uiteindelijk verrassend goed uitpakken in de praktijk. Hier zijn we trots op.
Toekomstbestendigheid
Het uitgangspunt van kwaliteit en service maakt dat we sommige producten bewust niet aanbieden. De klant is echter altijd koning en we respecteren uw keuze. Soms betekent dat dat we ‘nee’ moeten zeggen, omdat we u niet in uw wensen tegemoet kunnen komen. Dat is ook eerlijk zaken doen.
Niemand weet wat de toekomst brengt. We werken in het heden, maar als je blijft innoveren en doorontwikkelen kun je met vertrouwen naar de toekomst kijken. Dat is onze passie: uw organisatie toekomstbestendig maken en uw rendement optimaliseren. Dat wij daaraan bij mogen dragen houdt ons vuurtje brandend.